SK Oficiálna stránka

Plán obnovy

Plán obnovy a odolnosti je spoločnou reakciou krajín EÚ na silný pokles ekonomiky v dôsledku pandémie COVID – 19. Jeho hlavným cieľom je podporiť reformy a investície, ktoré Slovensku umožnia začať opäť dobiehať životnú úroveň priemeru EÚ.

Národná implementačná a koordinačná autorita (NIKA)

NIKA je sekciou plánu obnovy na Úrade podpredsedu vlády SR a plní široké spektrum úloh. Komunikuje s Európskou komisiou, usmerňuje rezorty a ostatné orgány štátnej správy pri vykonávaní plánu obnovy, vypracúva systém implementácie, a teda metodiku jednotlivých krokov ako plán obnovy realizovať. V jej kompetenciách je okrem iného kontrola, monitorovanie, hodnotenie a tiež krízové riadenie. Usmerňuje a riadi finančné toky, predkladá žiadosti o platbu, prijíma prostriedky z Európskej komisie a v spolupráci s Ministerstvom financií SR ich presúva do štátneho rozpočtu.



Korešpondenčná adresa

Národná implementačná a koordinačná autorita (NIKA)
Úrad podpredsedu vlády pre Plán obnovy a odolnosti a znalostnú ekonomiku
Budova Lakeside Park 02
Tomášikova 64A
831 04 Bratislava

Generálna riaditeľka sekcie plánu obnovy

Riadi sekciu plánu obnovy Úradu podpredsedu vlády pre plán obnovy a znalostnú ekonomiku ako národnú autoritu pre implementáciu a koordináciu Plánu obnovy a odolnosti.

  • Zodpovedá za činnosť sekcie a plnenie úloh v rozsahu pôsobnosti sekcie.
  • Zastupuje úrad podpredsedu vlády navonok v rámci pôsobnosti sekcie, resp. na základe poverenia štátneho tajomníka.
  • Rozhoduje o veciach zverených sekcii, ak si rozhodnutie o nich nevyhradil štátny tajomník.

Erna Dohnáliková

generálna riaditeľka sekcia

erna.dohnalikova@vlada.gov.sk

Odbor metodicko-právny

Nastavuje pravidlá a jednotlivé kroky pre úspešnú realizáciu plánu obnovy. Odbor sa skladá z troch oddelení, a to právneho, metodického a oddelenia finančného riadenia.

  • Právne oddelenie plní úlohu gestora zákona o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti.
  • Metodické oddelenie zodpovedá za systém implementácie plánu obnovy, pracuje na tvorbe usmernení pre vykonávateľov ako aj interných procesov sekcie.
  • Oddelenie finančného riadenia zabezpečuje prijímanie prostriedkov z rozpočtu EÚ a ich prevod do štátneho rozpočtu, vďaka čomu majú vykonávatelia k dispozícii potrebné finančné prostriedky na implementáciu reforiem a investícii.

Petra Vokánová

riaditeľka odboru

petra.vokanova@vlada.gov.sk

Odbor zdravotníctva

Odbor dohliada na plnenie míľnikov, cieľov a monitorovacích krokov v rámci komponentov:

  • Moderná a dostupná zdravotná starostlivosť
  • Humánna, moderná a dostupná starostlivosť o duševné zdravie
  • Dostupná a kvalitná dlhodobá sociálno-zdravotná starostlivosť

Odbor úzko spolupracuje s ministerstvom zdravotníctva a ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny tak, aby boli reformy, investície a postupné monitorovacie kroky zrealizované kvalitne a včas.

Veronika Vančo Véghová

riaditeľka odboru

veronika.vanco.veghova@vlada.gov.sk

Odbor zelenej ekonomiky

Odbor dohliada na plnenie míľnikov, cieľov a monitorovacích krokov v rámci komponentov:

  • Obnoviteľné zdroje energie a energetická infraštruktúra
  • Obnova budov
  • Udržateľná doprava
  • Dekarbonizácia priemyslu
  • Adaptácia na zmenu klímy

Odbor úzko spolupracuje so zodpovednými vykonávateľmi, v tomto prípade s ministerstvom hospodárstva, dopravy ako aj ministerstvom životného prostredia tak, aby boli jednotlivé reformy a investície zrealizované kvalitne a včas.

Martin Jesný

riaditeľ odboru

martin.jesny@vlada.gov.sk

Odbor vzdelávania a inovácií

Odbor dohliada na plnenie míľnikov, cieľov a monitorovacích krokov v rámci komponentov:

  • Dostupnosť, rozvoj a kvalita inkluzívneho vzdelávania na všetkých stupňoch
  • Vzdelávanie pre 21. storočie
  • Zvýšenie výkonnosti slovenských vysokých škôl
  • Efektívnejšie riadenie a posilnenie financovania vedy, výskumu, inovácií a digitálnej ekonomiky
  • Lákanie a udržanie talentov

S cieľom zabezpečiť úspešnú realizáciu jednotlivých reforiem a investícií v týchto komponentoch odbor tiež úzko spolupracuje s príslušnými vykonávateľmi.

Martin Jakubek

riaditeľ odboru

martin.jakubek@vlada.gov.sk

Odbor efektívnej verejnej správy a digitalizácie

Odbor dohliada na plnenie míľnikov, cieľov a monitorovacích krokov v rámci komponentov:

  • Zlepšenie podnikateľského prostredia
  • Reforma justície
  • Boj proti korupcii a praniu špinavých peňazí, bezpečnosť a ochrana obyvateľstva
  • Digitálne Slovensko

Odbor úzko spolupracuje s ministerstvom hospodárstva, spravodlivosti, vnútra ako aj ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie tak, aby boli reformy, investície a postupné monitorovacie kroky zrealizované kvalitne a včas.

Patrik Kováč

riaditeľ odboru

patrik.kovac@vlada.gov.sk