Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Prieskum o e-službách: Spokojnosť firiem stúpa

Keď sa povie elektronické služby štátu, ľuďom ako prvé napadnú diaľničné známky, informácie z katastra a daňové priznania. Väčšina tých, ktorí e-služby používajú, je s nimi spokojná, páči sa im úspora času a komfort. To sú niektoré zistenia, ktoré priniesol prieskum Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu o spokojnosti s elektronickými službami štátu.

„Pre rozvíjanie a zlepšovanie elektronických služieb, rovnako ako pre zvyšovanie ich používanosti, musíme systematicky sledovať spätnú väzbu od bežných občanov aj od podnikateľov,“ uviedol Richard Raši. „Prieskum ukázal trend rastu spokojnosti firemných respondentov, ktorý ukazuje, že tieto služby sa zlepšujú. Vzostupný trend musíme udržať, a to tak, že budeme služby flexibilne prispôsobovať meniacim sa a novým potrebám používateľov,“ dodal.

Prieskum podľa vicepremiéra potvrdil, že najpotrebnejšou zmenou v online službách je ich zjednodušenie. „Nesmie sa zanedbávať ani informovanie. Ľudia totiž často nevedia, čo všetko môžu dnes už vybaviť spoza svojho počítača,“ povedal Raši.

Telefonický prieskum medzi dospelými Slovákmi, bežnými užívateľmi e-služieb a firmami prebiehal od 12. januára do 6. februára 2018. Jeho výsledky ukázali, že viac ako polovica občanov, ktorí využili e-služby, je s nimi spokojná. U firiem je to viac ako 62 percent. Až 80 percent podnikateľov je presvedčených o tom, že online vybavovanie je lepšie ako ísť osobne na úrad. Priamu nespokojnosť deklarovalo len 10 percent  opýtaných. To platí ako pre segment občanov, tak aj pre firmy.

Zlepšiť spokojnosť používateľov elektronických služieb a zvýšiť ich používanosť je podľa R. Rašiho možné docieliť efektívnou komunikáciou sortimentu služieb a ich výhod, ako aj neustálym zlepšovaním ich kvality. To znamená jednak zjednodušovanie, jednak odstraňovanie technických nedostatkov.


Výsledky prieskumu “Meranie indikátorov kvality a spokojnosti s vybranými elektronickými službami verejnej správy a monitoring vybraných ukazovateľov pre oblasť rozvoja informatizácie spoločnosti – rok 2017”:

Cieľový segment – populácia SR (PDF)

Cieľový segment – Biznis sektor (PDF)

Cieľový segment – užívatelia e-služieb (PDF)

Foto: ÚPVII a Andrej Kližan