Preskočiť na hlavný obsah
SK

Doména gov.sk je oficiálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

K dnešnému dňu je zriadených 322 974 elektronických schránok právnických osôb

Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) k dnešnému dňu zriadila 322 974 schránok právnických osôb na doručovanie úradných rozhodnutí. Podľa generálneho riaditeľa Norberta Molnára proces zriaďovania týchto schránok prebehol bezproblémovo a v prípade akýchkoľvek otázok môžu štatutárni zástupcovia právnických osôb kontaktovať v pracovných dňoch od 8:00 do 18:00 Kontaktné centrum NASES na telefónnom čísle +421 2 35 803 083.

Schránka sa automaticky aktivuje prvým prihlásením. V prípade, že sa štatutárny zástupca do nej neprihlási do konca roka, od 1. januára 2017 bude jeho schránka aktivovaná na doručovanie automaticky. Na doručenú poštu v schránke si užívatelia potom nastaviť notifikácie, či už na e-mail alebo SMS. Zároveň môžu poveriť inú osobu na vstup do schránky.

Elektronicky doručené úradné rozhodnutie je rovnocenné rozhodnutiu, ktoré orgán verejnej moci doručuje v papierovej forme. Právnickým osobám môžu teda orgány verejnej moci do aktivovaných elektronických schránok doručovať napr. oznámenia a rozhodnutia úradov, súdne rozhodnutia a pod. V prípade, že majú zaručený elektronický podpis (ZEP), môžu schránky využívať aj na aktívnu komunikáciu so štátom.

Povinná aktivácia sa týka len právnických osôb a zapísaných organizačných zložiek, ktoré majú sídlo na území Slovenskej republiky. Netýka sa malých živnostníkov – teda fyzických osôb – podnikateľov.

Prístup do elektronických schránok majú štatutárni zástupcovia spoločností. Aby sa štatutárny zástupca právnickej osoby mohol prihlásiť do elektronickej schránky a komunikovať elektronicky, potrebuje občiansky preukaz s čipom a bezpečnostný osobný kód, tzv. BOK. Ten si vybaví na oddelení dokladov na polícii alebo v jednom z Klientskych centier.

Na polícii by si mal štatutár právnickej osoby požiadať o:

  • občiansky preukaz s elektronickým čipom,
  • čítačku čipových kariet,
  • bezpečnostný osobný kód (BOK),
  • a zaručený elektronický podpis, ktorý takto môžu získať zadarmo.

Aby sa užívateľ mohol prihlásiť do svojej elektronickej schránky , do svojho počítača si musí ešte:

  • stiahnuť aplikáciu na prihlasovanie (eID klient),
  • a stiahnuť ovládače k čítačke čipových kariet.

Pre lepšiu orientáciu užívateľov NASES pripravil aj inštruktážne videá.